Доставките на персонални компютри в глобален мащаб са се увеличили повече от очакваното през последното тримесечие на 2009, водени от търсенето на преносими компютри ноутбук от нисък ценови клас в САЩ, предава Bloomberg.
Според данни на щатската изследователска компания IDC доставките в световен мащаб са се увеличили с 15%, а тези в САЩ – с 24%. Очакванията на базираната в Масачузетс компания бяха за ръстове от съответно 11% и 6%.
С най-висок ръст от петте най-големи производители е Lenovo Group Ltd., която е регистрирала 42% ръст в доставките през четвъртото тримесечие на миналата година, а най-силен ръст на пазара в САЩ бележи Toshiba, чиито доставки нарастват със 72% спрямо 45% за местния пазарен лидер Hewlett-Packard.
Hewlett-Packard си остава най-големият световен производител на компютри, следван от Acer, Dell, Lenovo и Toshiba.
На американския пазар след Hewlett-Packard Co. се нареждат Round Rock, Dell, Acer, Apple и Toshiba.
По време на празниците потребителите в САЩ, най-големият компютърен пазар, „разграбваха“ ноутбуци за сметка на покупките на нетбук, е коментирал Дейвид Дауд, анализатор от IDC.
Според него покупките от страна на фирми са били слаби. Пускането на новата операционна система на Microsoft - Windows 7 PC, през октомври е оказало умерена подкрепа в привличането на клиенти.
Дауд смята, че американските потребители са спасили пазара. Производителите на компютри намалиха цените, за да стимулират търсенето, тъй като потребителите се въздържаха от покупки в продължение на година по време на глобалната финансова криза.
По данни на компанията Gartner за цялата година продажбите на компютри в света са се увеличили с 5,2 на сто до 306 млн.