Пазарът на виртуални стоки като оръжия или дигитални подаръци в САЩ може да достигне 5 млрд. долара през следващите пет години, смятат експерти.
В Азия продажбите са вече на ниво от около 5 млрд. долара и се увеличават бързо.
За много потребители виртуалните стоки са едно от най-привлекателните явления в света на технологиите и крият голям потенциал за ръст в сектора на социалните игри.
„Това е просто една процъфтяваща част от бизнеса с игрите в момента“, казва инвеститорът Джеръми Лю.
Неговата компания Lightspeed Venture Partners е инвестирала 10 млн. долара в компании за виртуални стоки и той смята, че бързият ръст на сектора е безпрецедентен
„През последните 18-24 месеца видяхме компании, които нараснаха от нула до десетки и стотици милиони долара приходи.“
В центъра на началния ръст на тази виртуална революция бяха социални мрежи като Facebook, MySpace и Bebo, пише BBC.
Потребителите на тези мрежи също може да плащат за виртуални стоки като електронни поздравителни картички, шампанско или цветя.
„С взаимоотношенията на хората, които все повече се пренасят онлайн, вашата връзка се осъществява там“, казва Лю.
„Това прави най-естествено също в интернет да засвидетелствате значението на някой за вас. Да купите продукт като виртуално шампанско или поздравителна картичка означава да покажете на някого, че той е важен за вас.“
Самият пазар също очевидно е много жизнен.
Около две трети от 15-те най-известни приложения във Facebook са игри, които привличат над 100 млн. потребители месечно.
Доказателство за успеха на виртуалните стоки е и опитите на самия Facebook да тества система за разплащане, за да може да се сдобие с дял от всяко разплащане, което потребителите правят за закупуването на виртуални стоки.
„Все още се намираме в етапа на ръст на индустрията“, смята Лю.