За ролята на потребителите в интернет се говори отдавна и, логично и закономерно, тази роля се увеличаваше и през отминаващата година. Хората, които влизат в глобалната мрежа, все по-рядко се задоволяват само с търсене и ползване на съдържание и все по-често се стремят да изразяват своята персоналност – чрез текстове, снимки, видео, споделяне на различен тип информация.
Според проучване на специализираните компании Trendstream и Lightspeed Research на развитите интернет пазари най-голям дял от създаденото от потребителите съдържание заемат социалните мрежи – цялата информация, която може да бъде публикувана към профила в сайтове като Facebook, Linkedin и др.
Така например в САЩ над 44% (92,1 млн.) от интернет потребителите поддържат профил в социална мрежа, участвайки по този начин в разширяването на данните, които могат да се открият онлайн.
Друга активност, която е особено популярна, е качването на снимки в мрежата, нещо, което правят близо 20% от ползващите интернет, показва проучването, цитирано от eMarketer.
На трето място (15% от запитаните) e споделянето на видео, а на четвърта позиция (12,8%) се нареждат блоговете. Едва след тях е т.нар. микроблогинг (7%), модел, който следва например сайтът Twitter.
Потребителите в Обединеното кралство и Канада имат сходни навици при създаването на съдържание, като процентните съотношения при ползването на социални мрежи и споделяне на снимки са почти същите.
В Япония, където пазарът също е доста добре развит, обаче се наблюдават някои различия. Там делът на тези, които имат профил в социална мрежа, е много по-нисък и възлиза на 14,9% (9,7 млн. души). Японците са най-активи при създаването на блогове (24,5% от интернет потребителите) и качването на снимки онлайн – 19,5%.
Характерно за японския интернет пазар е още, че голяма част от достъпа се осъществява чрез мобилен телефон. Сред ползващите социални мрежи цели 34% влизат в профила си само чрез телефона, или поне през месеца, в който е проведено изследването.
За разлика от по-развитите пазари, на тези, на които пенетрацията тепърва ще се увеличава, най-голямо внимание потребителите отделят на снимките. В Китай (с пенетрация от едва 29,6% към момента) повечето хора, генериращи съдържание, само качват фотоизображения. Техният дял е 60,3% (над 117 млн. души). На второ място са блоговете (46%), на трето видеосъдържанието (28,7%). Чак след това се нареждат социалните мрежи и микроблоговете (съответно 27,3 и 21,3 на сто). Все пак, въпреки четвъртата и петата си позиция, те генерират сравнително силен интерес.