Онлайн търсачката на Microsoft – Bing, увеличи своя пазарен дял над 10% през ноември, което се случва за първи път от нейния официален дебют през юни тази година. Лидерът в онлайн търсенето – Google, също увеличава своя пазарен дял, като това се случва за сметка на търсачката на Yahoo.
Последните данни на изследователската компания ComScore показаха, че Google запазва господстващото си положение на пазара на онлайн търсенето. Google има дял от 65,6% от всички 14,4 млрд. запитвания, които са направени в САЩ през ноември, което е с 0,2 процентни пункта повече от октомври.
Търсачката, която заема третото място в класацията – Bing, увеличава пазарния си дял с 0,4 процентни пункта в сравнение с октомври и той достига до 10,3%, предаде AP. Пазарният дял на търсачката на Yahoo намалява с 0,5 процентни пункта през изминалия месец, за да достигне 17,5 на сто.
Пазарният дял на търсачките на Microsoft – Live Search, която впоследствие се трансформира в Bing – не е преминавал нивото от 10 процента през последните две години.
Microsoft се надява да подкрепи популярността на Yahoo в САЩ през следващата година. Двете компании обявиха в началото на декември, че са финализирали преговорите по своето партньорство в областта на интернет търсенията, което все още очакват одобрението на регулаторните органи.