Японският гигант в областта на електроуредите и домакинската техника Panasonic потвърди в четвъртък, че поема контрол над конкурентната компания Sanyo, поставяйки начало на група, която надминава значително размерите на вечния му противник Sony.
В началото на ноември Panasonic отправи оферта за закупуване на акции от Sanyo, която беше съгласна със сделката. Целта на офертата беше поглъщането на поне половината от капитала.
Приключилата в сряда операция е успешна, поздравяват се от Panasonic, уточнявайки в съобщение до медии, че са придобили около 50,2% от акциите на Sanyo.
Така Panasonic ще трябва да плати около 405 млрд. йени (3 млрд. евро), за да се превърне в компания майка за японската фирма, коментира АФП.
Купувачът беше обявил намерението си за подобно придобиване още през декември 2008 г. Досега компанията очакваше разрешение за сделката от регулаторните органи в десетина страни, като условието на някои от тях е да бъдат продадени определени активи.
В рамките на бъдещия съюз Panasonic-Sanyo, първият производител ще отговаря основно за електроуредите, включително и домакинските, а вторият ще се специализира в резервните части, соларните панели и презареждащите се батерии.
Обединявайки продуктовите си гами и годишните си продажби, двете компании задминават Sony, което е сред основните цели на Panasonic от доста време насам.