IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

63% от младите у нас са в интернет всеки ден

Всеки втори европеец е в глобалната мрежа ежедневно

15:12 | 08.12.09 г.
63% от младите у нас са в интернет всеки ден

Близо една трета (31%) от хората у нас на възраст от 16 до 74 години ползват интернет средно всеки ден или почти всеки ден, а делът сред най-младите (тези на възраст от 16 до 24 години) е значително по-голям - 63%, сочат данни на Евростат, публикувани днес.

Същевременно едва 5% от българите са купили или поръчали стоки или услуги онлайн през последните 12 месеца към периода на проучването (първото тримесечие на 2009 г.) при среден дял за Европейския съюз от 37%, разкриват данните.

Към първото тримесечие на текущата година 30% от домакинствата у нас имат достъп до интернет при среден дял за 27-те членки на Евросъюза от 65%, сочат още данните. За първото тримесечие година по-рано този дял у нас беше 25%.

С най-висок дял на достъп на домакинствата до интернет са Холандия (90%), Люксембург (87%), Швеция (86%), Дания (83%), Германия (79%), Финландия (78%) и Великобритания (77%). България (30%), заедно с Гърция и Румъния (по 38%), е с най-нисък дял.

Делът на домакинствата с широколентов достъп през 2009 г. е най-висок в Швеция (80%), Холандия (77%) и Дания (76%). У нас този дял е 26% при средно 56% за ЕС.

Всеки втори в ЕС ползва интернет всеки ден

Почти половината (48%) от потребителите на възраст от 16 до 74 години в Европейския съюз ползват интернет средно всеки ден или почти всеки ден, а делът сред най-младите (на възраст 16-24 години) е 73%. Най-голям дял във възрастовата група 16-24 година е регистриран в Холандия (90%), Дания и Естония (по 88%), Финландия и Швеция (по 87%), а най-нисък е в Румъния (41%), Гърция (57%) и Ирландия (58%).

През 2009 г. 37% от хората на възраст от 16 до 74 в ЕС са купили или поръчали стоки или услуги през интернет през последните 12 месеца. Този дял варира значително между страните членки, от 2% в Румъния и 5% в България до 66% във Великобритания, 64% в Дания и 63% в Холандия и Швеция.

Общо за ЕС 40% от мъжете са поръчила стоки или услуги онлайн, спрямо 34% от жените. Делът на мъжете е по-висок от този на жените в почти всички държави членки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:49 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още