IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Над 400 хил. българи ходят на кино поне веднъж на два месеца

Редовната киноаудитория харчи за забавления 43,66 млн. лв. месечно и с 40% повече от неходещите на кино

11:45 | 01.12.09 г.
Автор - снимка
Създател
Над 400 хил. българи ходят на кино поне веднъж на два месеца

Над 400 хил. българи посещават киносалоните поне веднъж на два месеца. Това става ясно от националното проучване на компанията за кино реклама CinemaBox Office, проведено от Gallup Bulgaria.

Най-активните посетители на кино салоните са на възраст между 15 и 36 години, като жените преобладават пред мъжете – 53,6 към 46,4%.

Статистиката показва, че ходещите редовно на кино са и сред най-активните в социално отношение – над 61% са работещи, а над 33% учащи. И двете групи отделят най-много време за забавления извън домовете си – 53,3% отговарят, че прекарват поне 2-3 вечери седмично в забавления извън дома, а 33% излизат поне веднъж за този период.

Проучването сочи, че най-редовните посетители на кинозалите са с доходи, доста над средните за страната – повече от 800 лв. месечно. Редовната киноаудитория харчи за забавления 43,665 млн. лв. месечно и с 40% повече от неходещите на кино. Индексът за намерение за покупки на потребителски стоки с висока стойност (автомобили, високотехнологични продукти, черна техника и др.) е 150, за сравнение индекса на неходещите е 60.

Най-запалените киномани са в София – 56% от населението. Най-голямата верига мултиплекси - Кина Арена привлича около 70% от националната аудитория в София, Варна, Стара Загора, Плевен, Велико Търново и Пловдив.
Кафе, ресторант, бирария преди и след кино е новата тенденция при посещението на кино. В киносалоните посетителите пристигат в мултиплексите средно 22 минути преди началото на филма. През това време те се възползват от предлаганите забавление и услуги.

„Киното е едно от най-предпочитаните забавления. В последните години се наблюдава оформярането на групи от кинофенове, които са съставени от млади, активни хора с вкус към живота и забавленията, които диктуват тенденциите сред връстниците си”, коментира Димитър Димитров, управител на CinemaBox Office.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:05 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още