IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Повече реклами срещу по-малки сметки - привлекателен модел за много хора

Над 40% от телевизионните зрители и потребителите на интернет биха приели да гледат повече реклами, ако абонаментните им такси бъдат намалени

17:29 | 30.11.09 г.
Повече реклами срещу по-малки сметки - привлекателен модел за много хора

Дали рекламите биха били дразнещи, ако се плащаше на хората, за да им обърнат внимание? Глобално проучване разкрива, че, въпреки че повечето хора са на мнение, че има твърде много реклами по телевизията, интернет и другите медии, повече от четирима на всеки 10 потребители биха били склонни да приемат дори и повече реклами, ако това означава по-малки сметки, предаде Ройтерс.

Идеята е особено популярна в Испания, Австралия, САЩ, Великобритания и Китай. Според компанията за проучвания Synovate, провела проучването, това е идея, която си струва да бъде обмислена от рекламната индустрия.

„Въпреки че много хора на всички пазари казват, че има твърде много реклами по телевизията, 42% биха били склонни да приемат и повече реклами в замяна на намаление на абонаментната им такса“, обяснява главният изпълнителен директор за медиите в Synovate Стив Гартън. В глобален аспект 41% казват, че биха били склонни да приемат повече реклами в интернет, ако също получат отстъпки.

За проучването от Synovate са анкетирали над 8600 души от 11 държави за отношението им към медиите и рекламата.

Над две трети от анкетираните казват, че има твърде много телевизионни реклами, а според 39% има твърде много реклами в интернет. Почти всички – 87%, са се опитвали активно да избегнат телевизионна или радио реклама, или чрез изключване, или чрез смяна на канала, докато две трети са избягвали сайтове, които според тях са имали натрапчиви реклами.

Що се отнася до предпочитана медия, най-много хора (70%) избират интернет като нещо, без което не могат да живеят, като почти толкова избират и телевизията (69%).

Най-пристрастени към мрежата са британците (92%), следвани от испанците, австралийците, холандците и американците.

Популярността на интернет обаче не води автоматично до края на традиционните медии като вестниците например. Според проучването хората на редица пазари, особено в Азия и Латинска Америка, са много привързани към пресата. 55% от китайците са големи фенове на вестниците, следвани от по 53% в Хонконг и Индия. 35% от испанците казват, че вестниците много биха им липсвали, ако ги нямаше.

Въпреки че радиото не се цени толкова много като телевизията или интернет, една голяма част от хората споделят, че не биха могли да живеят без него или би им липсвало много, ако го нямаше.

„Рекламодателите все повече пренасочват рекламните бюджети към интернет. Засега те трябва да балансират кампаниите си ефективно във всички медии“, казва Гартън. „Масовите медии като телевизия, печат и радио очевидно остават безценни за големи групи от населението. Определено сме далеч от момента, в който рекламодателите следва да ги изоставят.“

Проучването е проведено през септември 2009 г. и включва респонденти от Австралия, Бразилия, Канада, Китай, Хонконг, Индия, Холандия, Испания, Тайван, Великобритания и САЩ. Synovate е подразделението за маркетингови проучвания на Aegis Group.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:44 | 25.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още