IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Социалните мрежи могат да трансформират тотално обществените услуги

Нарастващата употреба на сайтове като Facebook и Twitter предлага възможност за „преоткриване“ на обществените услуги

16:32 | 30.11.09 г.
Автор - снимка
Създател
Социалните мрежи могат да трансформират тотално обществените услуги

Социалните медии могат коренно да променят сектора на здравеопазването и другите обществени услуги по същия начин, по който обмяната на файлове промени музикалната индустрия. Нарастващата употреба на сайтове като Facebook и Twitter предлага възможност за „преоткриване“ на услугите, пише BBC.

“Това се случи с музиката и туристическата индустрия и ще се случи и с обществените услуги”, казва д-р Пол Ходжкин, организатор на конференция за обществените услуги. „Въпросът е как да се справим с това по ползотворен и продуктивен начин и да не прекараме десетилетия в празни дебати.“

Той е и основател на сайта Patient Opinion, на който пациенти, които са ползвали услугите на общественото здравеопазване във Великобритания, могат да споделят впечатления и критики. Тези коментари се препращат към здравните власти в страната, които могат да ги използват, за да подобрят качеството на услугите.

По думите на Ходжкин навсякъде по мрежата хората говорят за впечатленията си от обществените услуги, а тези впечатления трябва да се взимат предвид.

Д-р Джаймс Мънро, директор на Patient Opinion, казва, че употребата на социални мрежи като Facebook, Twitter и други дискусионни форуми на теория могат да доведат до мащабни промени в настоящите програми за услугите.

„Единствената цел на обществените услуги е да ви предоставят това, от което се нуждаете“, казва той.

Той казва, че за системата са нужни коренни промени, така че отношението към пациентите, което в момента куца, да се превърне в нейното най-голямо предимство.

На конференцията са присъствали редица потребители на обществени услуги, които са били провокирани от тяхното ниско качество и са създали уебсайтове или услуги, насочени към подобряването на услугите.

През 2003 г. Денис Стивънс е създала сайта Enabled by Design, след като е била диагностицирана с множествена склероза, за да споделя с други болни впечатленията си от процеса на лечение и заедно с тях да обсъжда по-ефективни и евтини алтернативи. Сайтът MyPublicServices пък има за цел да гарантира нивото на услугите в старческите домове. Други сайтове са насочени към хора, желаещи да споделят впечатления и идеи за сферата на социалните услуги или за работата на британските следователи.

Според Том Лусмор, директор на сайта 4iP, активните граждани и недоволните потребители могат да се превърнат в основен катализатор за промяна на обществените услуги.

„Организирането на обществените услуги, с помощта на интернет, спрямо нуждите на обществото, а не нуждите на държавата – това е коренната промяна“, казва той.

„Не съм сигурен, че правителството може да се промени тотално от само себе си. Необходими са нуждите на хората, за да наложат тази трансформация“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:00 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още