IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Търговците в САЩ залагат на онлайн продажбите

Въпреки многото посетители продажбите на магазините за Деня на благодарността са разочароващи, но в същото време онлайн пазаруването набира скорост

11:44 | 30.11.09 г.
Автор - снимка
Създател
Търговците в САЩ залагат на онлайн продажбите

Добрата новина за веригите за търговия на дребно в САЩ през тази година е, че повече американци са посетили техните магазини по време на четирите почивни дни за Деня на благодарността в сравнение с миналата година. Лошата новина обаче е, че средната сума, която се пада на един купувач, е по-малка спрямо 2008 година, предаде CNN.

Ето защо търговците на дребно ще разчитат много и на понеделника след края на почивните дни, който е известен като „Кибер понеделник“, защото представлява онлайн версия на „Черния петък“. Много американци ще отделят време днес, за да сърфират в интернет и да потърсят най-изгодните оферти на онлайн магазините в страната.

Около 195 млн. американци са пазарували в магазините и по интернет от Деня на благодарността миналия четвъртък до края на уикенда. Това е увеличение от 13% в сравнение с 2008 г., когато 172 млн. купувачи са посетили магазините за същия период. Това показаха данните на Националната федерация на търговците на дребно в САЩ (NRF).

Средните разходи на един купувач обаче намаляват до 343,31 долара в сравнение с 372,57 долара преди една година. Общата стойност на похарчените средства по време на празничните дни възлиза на около 41,2 млрд. долара, което прави съвсем леко повишение от 0,5% спрямо постъпленията от 41 млрд. долара през миналата година.

Въпреки пълните паркинги пред магазините в петък общият обем на продажбите за деня отчита съвсем лек ръст на годишна база. За да могат да се възползват пълноценно от всички отстъпки, много купувачи се отправят да пазаруват още от 5 часа сутринта, като по това време цели 31,2% от всички посетители на магазините вече са били там.

Покупките по интернет обаче се увеличават с 11% на годишна база до 595 млн. долара. По този начин „Черният петък“ става вторият най-силен ден за онлайн пазаруване от началото на годината, съгласно данните на маркетинговата агенция ComScore. Очакванията са, че онлайн пазаруването ще набере още по-голяма скорост в понеделник.

Според Националната федерация на търговците на дребно 96,5 млн. американци планират да пазаруват днес, което е повече спрямо миналогодишните 85 млн. души. Около 88,2 млн. ще пазаруват от вкъщи, а 13,2 млн. души ще направят заплануваните покупки в рамките на работния ден, за да се възползват от опцията за безплатна доставка.

Освен доброто представяне на онлайн магазините другата изненадваща тенденция от празничния уикенд показа, че универсалните магазини се представят по-добре от дискаунтърите и тяхната агресивна ценова стратегия. Половината купувачи са пазарували от поне един универсален магазин, което прави ръст от 13% на годишна база.

В същото време около 43,2% от всички купувачи са предпочели да закупят подаръци от дискаунтъри като Wal-Mart и Target. Въпреки еуфорията в дните след Деня на благодарността, експертите от сектора припомнят, че най-натоварените дни за онлайн пазаруване си остават през декември. Това обикновено е съботата преди Коледа.

Петъкът след Деня на благодарността в САЩ се нарича „Черен петък“, защото традиционно бележи първия ден от годината, когато търговците на дребно в страната минават от загуба, която се маркира в червено, на печалба, която се маркира в черен цвят в счетоводните отчети. За търговците на дребно продажбите през ноември и декември са от решаващо значение, защото понякога стигат половината, или дори повече, от техните продажби и печалба за цялата фискална година.

Поради високата безработица и трудната икономическа среда Националната федерация на търговците на дребно в САЩ очаква продажбите по време на празничните дни в края на годината да намалеят с 1% спрямо миналата година, когато отчетоха спад от 3,4%. Много потребители ще се ограничат само с неща от първа необходимост заради кризата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:11 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още