Японската технологична компания Sony съобщи, че си е поставила за цел звеното за производство на телевизори с екрани с течни кристали (LCD) отново да излезе на печалба през финансовата година, която започва през април следващата година, предаде BBC.
Компанията, която е сред най-големите производители на електроника в света, е оптимизирала бизнес модела си и ще се стреми към 20% дял на пазара на LCD телевизори през фискалната година, която започва през април 2012 г.
Икономическата криза принуди ръководството да съкращава разходите на фона на спадащото търсене на електроника в световен мащаб. През миналия месец Sony отчете четвърта поред тримесечна загуба от 289 млн. долара.
Глобалните продажби на LCD телевизори се увеличиха с 38% до рекордните 37,5 млн. единици през третото тримесечие на тази година. За това допринесоха и мерките на китайското и на японското правителство за насърчаване на потреблението.
Sony възнамерява да направи печелившо и звеното си за видео игри през следващата година, като увеличи продажбите на софтуер и хардуер. Компанията ще се стреми да постигне 10% възвращаемост на собствения си капитал до март 2013 г., а не до март 2011 г., каквато бе целта й досега.
Главният изпълнителен директор на Sony Хауърд Стрингър съкрати около 20 хил. служители на компанията в стремежа си да постигне заложената цел за намаляване на разходите с 330 млрд. йени до края на текущата фискална година.