Общият обем на рекламния пазар в Русия за първите девет месеца на годината се е свил с около 30% на годишна база до около 130 млрд. рубли (близо 4,44 млрд. долара), съобщава сайтът Adlndex по данни на Асоциацията на рекламните агенции в Русия.
Най-силен спад на постъпленията от реклама – от 44%, отчитат печатните издания. По-конкретно, рекламните приходи на вестниците за 9-те месеца са намалели на годишна база с 37%, на списанията – с 41%, а на специализираните рекламни издания в Русия – с 55%.
Обемът на приходите от радиореклама за посочения период е паднал с 35%, на приходите от телевизионна реклама – с 21%, а на постъпленията от външна реклама – с 42%.
Данните на Асоциацията на рекламните агенции в Русия сочат, че за 9-те месеца спрямо същия период на миналата година, ръст бележи единствено рекламата в интернет – приходите нарастват с 3%.
Обемът на рекламния пазар в Русия за първото полугодие се беше свил също с 30% на годишна база до 90 млрд. рубли (близо 2,9 млрд. долара). Тогава също беше отчетено, че ръст има единствено интернет рекламата, и то с около 6% на годишна база.