IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Веригите в САЩ се готвят за търговия в социалните мрежи

Близо три четвърти от най-големите интернет търговци в САЩ имат присъствие в поне една от големите социални мрежи

16:21 | 26.10.09 г.
Веригите в САЩ се готвят за търговия в социалните мрежи

Хората открай време споделят с приятели и роднини мнението си за различни продукти. Днес социалните мрежи дават възможност на потребителите да разширят връзките си и да споделят по нови начини.

След като все повече хора прекарват все повече време в социални мрежи, търговските вериги са под натиск също да присъстват там, пише eMarketer. Микроблог платформата Twitter се превърна в поле за експерименти за търговските вериги, които я виждат като канал за достигане до клиентите, реклама на „сделката на деня“ и други. Facebook и външните разработчици, с които си партнира, създават приложения за електронна търговия на сайта. Междувременно сайтовете на търговски вериги засилват функционалностите си в сферата на социалната търговия*.

“Докато създаването на рейтинги и писането на коментари от потребителите са зряла форма на социална търговия с доказани ползи, електронната търговия в платформи на социални медии като Facebook и Twitter все още е на ранен етап”, казва Джефри Грау, старши анализатор на eMarketer и автор на ново проучване на социалната търговия във Facebook, Twitter и търговски сайтове.

“Хората прекарват повече време в социални мрежи и са в състояние да реализират повече от обичайните си дейности в тези платформи. Електронната търговия в социални мрежи засега почти не е успяла да се възползва от този потенциал”.

Инициативните търговски вериги обаче полагат усилия да представят онлайн магазините си в средата, в която потребителите обичат да прекарват времето си. В резултат на това близо три четвърти от търговците в класацията Internet Retailer Top 500, която подрежда 500-те най-големи интернет търговци в САЩ по годишни продажби, имат присъствие в поне една от големите социални мрежи или сайтове за социална търговия. Така 56,8% от 500-те компании присъстват във Facebook, 41,4% - в YouTube, 28,6% - в MySpace, а 20,4% - в Twitter.

Потребителите на социални мрежи са силно желана група клиенти. Във всички възрастови групи при тях има по-голяма вероятност от средната да направят онлайн покупка, сочи проучване на Anderson Analytics.

Освен това потребителите на социални мрежи споделят препоръки по-често, отколкото се очаква. Проучване на Razorfish сочи, че около 29% от американците, които ползват социални мрежи, споделят мненията си онлайн най-малко веднъж на всеки пет седмици, докато 10% го правят поне веднъж на няколко дни.

„Големите компании знаят, че не могат да си позволят да чакат потребителите да посетят сайтовете им. Нужно е да покажат виртуалните си витрини там, където клиентите се събират. Така характерът на електронната търговия става все по-социален”, коментира Грау.

*Под термина „социална търговия“ се разбира разновидност на електронната търговия, при която на преден план е активното участие на клиентите и техните лични отношения. Основна характеристика е въвличането на клиента в маркетинга на продаваните продукти, например чрез препоръки и коментари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:50 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още