Най-голямата медийна група в Испания – Prisa, обяви спад от 77,5% на нетната си печалба за деветте месеца на годината спрямо същия период на 2008, като резултатът възлиза на 46,6 млн. евро.
Върху дейността на компанията сериозно негативно влияние оказват скъпо струващите й дългове, както и спадът на приходите от реклама с над 20% на годишна база, предава АФП.
Към края на септември групата има задължения от 4,97 млрд. евро спрямо 5,04 млрд. евро към края на миналата година.
Компанията, която е издател на най-големия платен всекидневник в Испания - El Pais, отчита понижение на рекламните си приходи от 22% до 627,9 млн. евро за деветмесечието. Най-съществен е спадът в пресата (-27,7%), а най-малък – при радиорекламата (12,4%).