IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Yahoo надмина очакванията и утрои печалбата си

Приходите обаче намаляват с 12% на годишна база

09:50 | 21.10.09 г.
Автор - снимка
Създател
Yahoo надмина очакванията и утрои печалбата си

Собственикът на втората по популярност интернет търсачка в света Yahoo! Inc. е успял да утрои своята печалба през третото тримесечие благодарение на по-големите приходи от големи рекламодатели. Финансовите резултати надминаха предварителните прогнози на анализаторите и повишиха цената на акциите на Yahoo с повече от 6% в часовете на електронната търговия.

Нетната печалба на Yahoo за третото тримесечие възлиза на 186,1 млн. долара, или 13 цента на акция, в сравнение с положителен финансов резултат от 54,3 млн. долара, или 4 цента на акция, за същия период на 2008 г. След изключването на еднократните ефекти печалбата на акция възлиза на 15 цента, което се оказа повече от очакваните от анализаторите 13 цента на акция.

Продажбите намаляват с 12% на годишна  база до 1,13 млрд. долара, което също се оказа повече от очакваните от анализаторите 1,12 млрд. долара. Делът на Yahoo на пазара на интернет търсачките намалява до 18,8% през септември спрямо 20,1% през май, съгласно данните на ComScore. Междувременно делът на търсачката на Microsoft – Bing, се увеличава от 8% до 9,4%.

Google запазва доминиращата си позиция с пазарен дял от 64,9%, предаде Bloomberg. Отчетите на компанията, публикувани в края на миналата седмица, показаха, че за пазара на интернет реклама най-трудният период от кризата е отминал. Google е реализирала рекордна печалба от 1,6 млрд. долара през третото тримесечие.

Пазарът на онлайн реклама, който е основният източник на приходи за Yahoo, се стабилизира, като според ръководството по-големите компании разчитат все повече на уеб сайтовете на Yahoo, за да достигнат до потребителите. Освен това интернет гигантът оптимизира успешно своите разходи, като закрива работни места и непечелившите си сайтове.

Книжата на базираната в Калифорния компания поскъпнаха с 1,12 долара до 18,29 долара за акция на борсата Nasdaq след публикуването на финансовите резултати. Пазарната капитализация на Yahoo е нараснала с 41% от началото на тази година до 24 млрд. долара. Компанията ще похарчи повече от 100 млн. долара през тази година, за да рекламира своя бранд.

Вчера стана ясно, че основна част от американските рекламни агенции са подкрепили планираните общи действия на Microsoft и Yahoo в областта на търсенето и рекламата в интернет. По този начин двете компании се надяват да намалят доминиращата роля на Google на рекламния пазар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:17 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още