IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

New York Times съкращава 8% от персонала

Спадът на рекламните приходи кара изданието да съкрати 100 души от своя новинарски отдел

10:41 | 20.10.09 г.
Автор - снимка
Създател
New York Times съкращава 8% от персонала

New York Times планира да освободи 100 журналисти до края на годината, което прави около 8% от работната сила, ангажирана от изданието. Вестникът първоначално ще даде възможност на служителите в новинарския отдел да решат дали някои от тях желаят да напуснат доброволно и ще прибегне до съкращения, ако не достигне набелязаната бройка.

New York Times постъпи по подобен начин през пролетта на 2008 г., когато бяха закрити 100 позиции в нюзрума, но бяха създадени нови работни места в други отдели. Възнагражденията на служителите на New York Times са намалели средно с 5% през тази година, което е било част от стратегията на ръководството да избегне нови съкращения на персонал.

Избледняването на надеждите за възстановяване на вестникарския бизнес в края на тази година и спадът на рекламните приходи карат изданието да съкрати още персонал. Финансовите резултати за третото тримесечие показаха на издателски компании като Gannett и McClatchy, че спадът в рекламните приходи остава непроменен спрямо 2008 г.

Издателството на вестника – New York Times Company, ще публикува своите финансови резултати за третото тримесечие в края на тази седмица, пише New York Times. Понижението на рекламните приходи накара ръководството да обмисли дори възможността да таксува читателите за достъп до материалите, публикувани в неговия уебсайт.

Новинарският отдел на вестника достигна 1 330 души преди началото на кризата, но в момента наброява 1 250 души. Нито един щатски вестник не разполага с повече от 750 души в своя новинарски отдел, като повечето от изданията вече прибегнаха до съкращения. Новинарският отдел на Los Angeles Times се сви наполовина до 600 души, а този на Washington Post до около 700.

Първоначално New York Times ще даде възможност на служителите да преценят дали желаят да участват в програмата за доброволно напускане. Тези от тях, които се съгласят, ще получават заплата в продължение на три седмици за всяка година трудов стаж. За журналистите, които не са членове на профсъюза, заплащането ще е две седмици за всяка отработена година.

Приходите от продажбата на реклама на вестникарската индустрия в САЩ са намалели с близо 30% на годишна база през първата половина на годината. Според пазарните анализатори темпът на понижение трябва да се забави до около 25% през третото тримесечие, но приходите от реклама на Gannett и McClatchy - две от най-големите издателски компании - не оправдаха тези надежди.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:48 | 28.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още