IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Facebook вижда по-голям рекламен потенциал от търсенето на Google

Главният изпълнителен директор на социалната мрежа Шерил Сандберг каза, че компанията цели да генерира приходи от нововъведени, непознати досега реклами

14:18 | 16.10.09 г.
Facebook вижда по-голям рекламен потенциал от търсенето на Google

Главният изпълнителен директор на Facebook Шерил Сандберг заяви, че социалната мрежа се цели в по-голям рекламен пазар от този на рекламата при търсене, от който Google Inc. натрупа милиарди, съобщи Ройтерс.

Сандберг, която е бивш вицепрезидент на глобалните онлайн продажби и операции в Google, припомни пред група специалисти по високи технологии в четвъртък, че приходите нарастват толкова бързо в частната Facebook, че наскоро е успяла да постигне положителен паричен поток вместо през 2010, както прогнозираше по-рано тази година.

Компанията е на път да постигне целта си от 500 млн. долара приходи тази година, е съобщил по-рано член на борда пред Ройтерс, но Сандберг не е съобщила данни, които да потвърдят тази цифра.

Сандберг, която от дълго време се бори с представата, че Facebook няма модел за приходи, представи план как да се превърне социалната мрежа в машина за пари, като описа как компанията цели да генерира приходи от нововъведени, непознати досега реклами, насочени към 300-те млн. потребители на сайта.

Тя описва рекламата като „фуния“, която започва от горния край, където ангажира много хора и създава търсене, а след това стига до долния край, където избрана група купува продукта.

Google се справя по-добре от другите компании в рекламирането пред хора, които са в дъното на фунията и знаят какво искат и го търсят, за да го купят, заяви тя часове, след като от Google обявиха приходи от 4,38 млрд. долара за третото тримесечие, повече от очакванията на анализаторите.

„Ако погледнете глобалните разходи за реклама, става въпрос за около 640 млрд. долара годишен бизнес... Това е 10% посрещане на търсенето“, което правят рекламите при търсене на Google, коментира тя.

„Ние ще играем при създаването на търсене на рекламния пазар, тоест в горните 90% от фунията.“

Сандберг допълва, че Facebook разработва подобен на подхода на Google, при който видът на рекламата наподобява вида на търсенето.

Като пример за успех тя посочи случай с участието на Starbucks Corp – компанията е публикувала видеоклип, който е предизвикал оплаквания. В отговор Starbucks променя видеото и печели слава сред членовете на Facebook. По думите й посланието е: „Благодаря ви много... не е ли страхотно да има компания, която се вслушва.“

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:02 | 22.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още