Производителят на мобилни телефони Sony Ericsson обяви нетна загуба в размер на 164 млн. евро за третото тримесечие на 2009 г. спрямо отрицателен финансов резултат от 25 млн. евро за същия период година по-рано.
Увеличението от шест пъти и половина се дължи в голяма степен на спада в продажбите, но въпреки това от компанията не променят досегашните си прогнози за цялостното представяне на пазара през годината.
Съвместното дружество между шведската Ericsson и японската Sony, което беше създадено през 2001 г., има продажби за 1,62 млрд. евро за наблюдавания период в сравнение с 2,8 млрд. евро за третото тримесечие на 2008 г. Понижението възлиза на 42%, става ясно от съобщение на компанията. Спад има и спрямо второто тримесечие, като той е 4%.
Между юли и септември групата е продала 14,1 млн. мобилни телефона спрямо 25,7 млн. за същия период преди година.
В същото време от Sony Ericsson казват, че се забелязва леко възстановяване на пазарното представяне по отношение на броя на продадените апарати спрямо второто тримесечие на 2009, като увеличението е от 2%.
Средната цена на телефон на компанията през изминалите три месеца е била 114 евро спрямо 100 евро преди година и 122 евро за второто тримесечие.
По оценки на компанията пазарният й дял в световен мащаб се запазва без промяна – 5 на сто. Потвърждават се прогнозите за 10% спад на общия мобилен пазар за тази година спрямо миналата.