IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Пазарите на онлайн реклама в Западна Европа се развиват с различни темпове

Франция и Германия са относително зрели пазари на интернет реклама, докато в Италия и Испания пазарите се развиват по-бавно

13:36 | 10.10.09 г.
Пазарите на онлайн реклама в Западна Европа се развиват с различни темпове

Франция и Германия са относително зрели пазари на онлайн реклама, докато в Италия и Испания, където ползването на интернет е по-ограничено, пазарите на уеб реклама се развиват по-бавно. Там телевизията остава доминиращата рекламна среда и забавя темпа на пренасочване на парите към мрежата. 

И в четирите държави общите разходи за медийна реклама намаляха заради кризата. Онлайн сегментът обаче се оказва най-гъвкав в условията на икономическо забавяне. Разходите за интернет реклама ще отбележат важен ръст през 2009 г. и ще наберат скорост следващата година, пише eMarketer.

„Развитието на онлайн рекламния пазар във Франция, Германия, Италия и Испания отразява културните и инфраструктурните различия между тези страни”, казва Карин фон Ейбръмс, старши анализатор на eMarketer и автор на ново проучване за разходите за онлайн реклама в Западна Европа. „Икономическото забавяне допълнително усложни картината.”

Според проучване на IAB Europe, PwC и Screen Digest платените резултати при търсене се оказват най-популярният онлайн рекламен формат в Европа в условията на криза, докато интересът на маркетолозите към банерите, обявите и изпращането на мейли е леко отслабнал.

Делът на разходите за реклама в мрежата от общите рекламни обеми в големите страни в Европа варира в широки граници. Източниците са единодушни, че той е най-висок във Великобритания, където наскоро изпревари разходите за телевизонна реклама.

Според GroupM онлайн рекламата ще формира около 30% от общия рекламен обем във Великобритания тази година спрямо дял от 14,3% в Германия и 11,4% във Фрация. В Италия (7,5%) и Испания (10,8%) делът на онлайн рекламата остава доста под средния в световен мащаб от 13%.

„Много рекламодатели във Франция и Германия имат повече опит с интернет от тези в Испания и Италия”, допълва фон Ейбръмс. ”В резултат на това те са в добра позиция да формулират ефективни онлайн стратегии и да ползват интерактивните медии, когато бюджетите са ограничени.”

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:04 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още