Има четири фундаментални причини хората да влизат в интернет, каза по време на изложението за интернет маркетинг и бизнес Webit Андрю Брадфорд, директор Стратегия и проучване за ЕС в AOL Advertising, част от уеб компанията AOL, която е изцяло собственост на медийния гигант Time Warner.
Първата причина е да се свърши нещо, например да се провери имейл, и тя е често срещана, посочи той. Втората е отпускане, 15-минутна почивка, през която може да изиграе игра или да се прочетат клюки. Откриването на неща е третият фактор, който води потребителите в интернет, а четвъртата причина, която поглъща най-много енергия и време, е т. нар. освобождение, или отдаване на страстите си.
За разлика от мантрата от 80-те години „Съдържанието е най-важно“, сега най-важен е клиентът, каза още Брадфорд. Съдържанието обаче има критично значение, което ще нараства, допълни той и посочи, че наскоро компанията е увеличила броя на редакторите си именно с цел обогатяване на съдържанието.
Също 4 бяха и очертаните от Брадфорд потенциални бъдещи сценарии за развитието на интернет в краткосрочен план от 5 години.
При първия сценарий се наблюдава високо таргетиране на потребителите, а те, от своя страна, се притесняват от разкриването на лична информация. Появяват се местни малки социални мрежи.
В сценарий 2 продължава процесът на постоянни иновации, налива се венчър капитал в стартиращи компании, интернет все още е място, където да изразиш личността си.
Третият сценарий беше описан като „плашеща перспектива“ заради значителна регулация от ЕС, която налага всички данни да се споделят с отворен код. В такъв случай конкурентно предимство би станало разбирането на семантичната мрежа, интерпретирането на данните, а не тяхното натрупване, каза той.
В четвъртия сценарий потребителите не са склонни да разкриват лична информация. Първото нещо, което направят, след като посетят даден сайт, е да изтрият cookies (файлове, които много сайтове използват за идентифициране на редовните си посетители).
На въпрос от публиката дали компанията предвижда евентуално разширяване на дейността си в България Брадфорд не даде конкретен отговор, нито се ангажира със срокове, но посочи, че е естествено групата да се стреми към разширяване на обхвата си.
Webit се провежда днес и утре в НДК в София с медийното партньорство на Investor.bg.
Още от Webit:
България - едва 0,1% от интернет картата на Европа, но с обещание за ръст