IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Св. Сотиров: В интернет са важни не кликовете, а жестовете

Ако създадете продукт за възрастните, а с него могат да боравят и деца, тогава наистина може да се поздравите за добрата работа

11:54 | 01.10.09 г.
Св. Соритов. Снимка: Личен архив
Св. Соритов. Снимка: Личен архив

Интернет приложенията залагат все повече на жестовете, а не на кликовете, каза по време на семинара Design Day Светослав Сотиров, мениджър на Bulgaria Flex User Group и изпълнителен директор на GUGGA — компания, специализираща в създаването на иновативни потребителски и маркетингови платформи. Design Day се проведе тази седмица в София с медийното партньорство на Investor.bg.

На срещата участваха редица водещи имена от сферата на графичния, уеб и промишления дизайн, които разкриха тенденциите в развитието на уеб дизайна, формите на продажба и промените, които настъпват в областта на новите приложения.

В лекцията си на тема User experience (потребителското изживяване) Сотиров показа ново разработено приложение за Facebook като подчерта, че тенденцията в този бизнес е засилване ползваемостта чрез жестове. Все повече технологии започват тенденциозно да поддържат жестовете като начин за придвижване от едно меню в друго.

Жестовете са по-естествени за хората, подчерта Сотиров и даде за пример дете, което лесно борави с iPhone. „Ако създадете продукт за възрастните, а с него могат да боравят и деца, тогава наистина може да се поздравите за добрата работа“, каза той.

Сотиров подчерта и важността всеки нов продукт да се тества от реалните потребители – с готов, краен дизайн и сред точната таргет група на продукта. „Хората не искат да обслужват машините и технологиите и това не е породено от мързел. Компаниите започват да осъзнават силата и важността на дизайна, който предизвиква „уау“ ефекта. Клиентите трябва да изпитват удоволствие от продукта. Уеб сайтът сам по себе си често не е достатъчен, той трябва да върви ръка за ръка с обслужването на клиента, след като се снабди с продукта или услугата. Добрите компании започват да предлагат неща, с които да задоволят най-добре изискванията на клиентите си на ниво, което те самите биха искали да използват.“

Конкретно за българския пазар специалистите разкриха негативната тенденция на превръщане на сайтовете в прекалено цветни, интерактивни и дразнещи потребителя поради нарастването на конкуренцията и падането на цените за реклама, което кара собствениците на сайтове да освобождават повече място за банери. Ето защо рекламирането чрез банер се насочва в нова посока – цветните и подвижни банери отстъпват място на wedgit банера – който показва конкретна функционалност на рекламирания сайт. Целта му е не да привлече потребители към сайта, а да го направи разпознаваем и да научи потребителите да използват услугата, която той им предлага, не непременно да го посетят. Така импресиите в рекламирания сайт не нарастват, но лоялността на клиентите се увеличава.

Гост лектор на семинара беше и руският дизайнер Артемий Лебедев. Той наблегна на факта, че тенденциите на запад се насочват към позиционирането на сайта съобразно големината на екрана на потребителя, което е изключително подходящ вариант за продуктовите каталози и сайтовете тип брошура.

За бъдещето на уеб рекламата лекторите бяха единодушни - конвенционалната реклама няма да умре никога, вероятно мащабът й ще се стесни, като прес карета, тв реклама – те ще съществуват винаги, но много по-малко хора ще се заглеждат в нея в бъдеще. Функцията й би била да „брандира главите на хората“, да помогне за първосигналния избор. Но следващата стъпка с емоционалната ангажираност на потребителя, ще бъде направена от именно от дизайнера, и то – в интернет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:12 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още