Удивителният знак не може да бъде регистриран като търговска марка, постанови европейският Първоинстанционен съд.
Немската компания за облекло и парфюми Joop! беше подала заявка за регистрацията на удивителния знак в два варианта - сам по себе си и в правоъгълник.
Съдът е решил, че потребителите няма да свържат автоматично удивителния знак с компанията, както и че поставянето му в правоъгълник само го прави да изглежда като етикет, съобщи BBC.
Joop! не е успяла да докаже, че удивителният знак ще се асоциира с продуктите на компанията и предоставените доказателства касаят само немския пазар, но не и целия Европейски съюз, допълват от съда.
„Единственото предоставено доказателство се състои от три снимки на джинси, към които е прикрепено парче плат или етикет, който изобразява удивителен знак“, което съдът отчита като недостатъчно.
Joop! обжалваше пред съда първоначално постановление на Службата за хармонизиране на вътрешния пазар (OHIM), европейската служба за търговските марки.