IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Разходите за онлайн реклама на Острова за първи път над тези за TV реклама

Телевизиите не са съгласни и оспорват начина, по който е проведено проучването

10:13 | 30.09.09 г.
Автор - снимка
Създател
Разходите за онлайн реклама на Острова за първи път над тези за TV реклама

Разходите за онлайн реклама във Великобритания са надхвърлили тези за телевизионна реклама за пръв път, става ясно от съвместно проучване на Бюрото за интернет реклама и PricewaterhouseCoopers.

Според данните от изследването за периода януари-юни 2009 година разходите за онлайн реклама са нараснали с 4,6 на сто спрямо същия период на миналата година и са достигнали 1,752 млрд. лири (2,78 млрд. долара). На фона на това като цяло разходите за реклама са се свили с 16 на сто до 7,47 млрд. лири, показват резултатите, предава ВВС.

Разходите за телевизионна реклама пък са се свили с цели 16,1 на сто до 1,64 млрд. лири и така делът на TV рекламата пада до 21,9 на сто от целия пазар, показват данните.

Органът, който представлява частните телевизии, обаче оспорва информацията от изследването. Той твърди, че проучването е проведено по неправилен начин и не дава достоверни резултати.

„Разходите за онлайн маркетинг включват много различни дейности, като реклама по e-mail, онлайн обяви, банери и особено маркетинг на търсенето. Всички те трябва да се разглеждат поотделно“, смята Линдзи Клей, маркетинг директор на Thinkbox.

Изострянето на рецесията е ускорило значително пренасочването на рекламните бюджети към дигиталните технологии и традиционните медии като печат, радио и телевизия се лишават от приходи за сметка на онлайн рекламата.

„Това трябваше да се случи рано или късно. Тъй като онлайн рекламата бе разглеждана като далечен братовчед на телевизионната, това е голям крайъгълен камък“, смята Джъстин Пиърс, редактор на New Media Age, визирайки съотношението на рекламните бюджети от последните години.

Технологичните компании са били сред най-големите рекламодатели в интернет, като на тях се пада около 19 на сто от целия пазар във Великобритания. След тях следват телекомуникационните компании, финансовия сектор и развлекателната индустрия, се казва в доклада.

Визуалната реклама, каквато е например банер рекламата се е представила „със значително преимущество пред аналозите си в телевизията, радиото и печата“, смята Гай Филипсън, изпълнителен директор на Бюрото за интернет реклама.

Причината за интереса към интернет рекламата е, че дори в тежка икономическа среда маркетолозите признават стойността, отчетността и измеримостта на онлайн рекламирането, смята Филипсън.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:12 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още