IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

65% от интернет потребителите търсят здравна информация онлайн

Най-четена онлайн е информацията за специфични медицински състояния и за странични ефекти от лекарствени продукти

11:57 | 11.09.09 г.
Автор - снимка
Създател
65% от интернет потребителите търсят здравна информация онлайн

Какво правят потребителите на интернет, след като приключи посещението им при лекар? Търсят повече информация за здравословното си състояние, като голяма част от тях се обръщат към мрежата.

Това твърдение се потвърждава от проучване на About.com, от което става ясно, че общо 65% от интернет потребителите се допитват до различни източници онлайн, за да намерят данни, отнасящи се до тяхното специфично медицинско състояние.

Около една пета от хората използват търсачки, за да достигнат до нужната им информация за дадено заболяване, други 20% посещават директно здравни сайтове, а някои ползват търсачките, за да намерят описания за действието на лекарства.

Само 35% от запитаните интернет потребители казват, че когато са болни, се доверяват изцяло на лекаря си и не търсят повече информация в интернет.

Според eMarketer това положение създава големи възможности пред маркетолозите, които могат да използват „глада“ за здравна информация, обвързвайки рекламата на медикаменти с обучително съдържание онлайн.

Голяма част от потребителите казват, че рекламите на лекарства често ги правят внимателни и пораждат въпроси, на които търсят отговор във или извън мрежата – за действие, симптоми, поведение при лечение. 17% от запитаните пък четат допълнителни медицински обяснения, за да комуникират впоследствие по-ефективно с лекуващия ги лекар.

Попитани какви изследвания биха привлекли вниманието им онлайн, интернет потребителите казват, че най-много биха чели информация за специфични медицински състояния (29%) и за странични ефекти от лекарствени продукти (28%).

След като видят реклами на медикаменти пък, 38% казват, че биха попитали лекаря си за дадения продукт, а 36% биха потърсили повече информация в интернет. 13% биха посетили сайта на компанията производител.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:13 | 29.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още