През първата седмица от излизането си на пазара най-новият браузър на норвежката компания Opera Software - Opera 10, е бил свален 10 млн. пъти. Големият брой нови инсталации говори, че рекорден брой хора, които преди не са използвали браузър на Opera, са свалили излязлата на 1 септември десета версия на браузъра, смятат от софтуерната фирма.
По данни на компанията настолната версия на Opera се използва от над 40 млн. души, а десетки милиони потребители използват продуктите на Opera за мобилни телефони (Opera Mini), телевизори и други устройства.
Предимствата на Opera 10 пред предишната версия на браузъра се характеризират с промени в потребителския интерфейс, ускорена обработка на JavaScript, по-голяма бързина при изображенията на страниците. Добавен е и турбо-режим, позволяващ на новия браузър да работи бързо дори и при ниска скорост на интернет връзката.
Новите версии на конкурентните на Opera браузъри също регистрират активност в свалянията от страна на потребителите. Появилият се на 30 юни на пазара Firefox 3.5 за по-малко от денонощие след пускането си беше свален 3,5 млн. пъти. Новият браузър на Apple - Safari 4, който също излезе през юни, за три дни беше свален 11 млн. пъти.
Microsoft направи много подобрения в новия си Internet Explorer.8, които обаче в по-голямата си част вече присъстваха в конкурентните браузъри.
В началото на месеца Google сключи споразумение с технологичната компания Sony, което предвижда браузърът Google Chrome да бъде вграден в персоналните компютри на Sony.