Anheuser-Busch InBev направи смела крачка при промотирането в Китай на бирата Budweiser. Пивоварната компания обяви онлайн конкурс за рекламен клип на Budweiser.
В рамките на кампанията най-голямата в света пивоварна си партнира с Tudou.com - китайски сайт за споделяне на видеоматериали, подобен на YouTube, съобщи интернет порталът Advertising Age.
Единственото изискване към участниците в конкурса е клипчето им да включва мравки. Изборът на именно това насекомо не е случаен. От Anheuser-Busch InBev посочват, че мравките са важен и добре посрещнат в Китай символ, свързан с пивото Bud. През последните 10 години пивоварната ежегодно използва мравките като мотив в рекламните си кампании около китайската Нова година - всяка година армия от умни мравки намира уникални начини да достави на жадните китайци Budweiser.
Участниците в конкурса за рекламен клип на бирата трябва да проявят не само чувство за хумор, но и да покажат как мравките преодоляват всички видове препятствия, показвайки характерните за насекомите качества като интелигентност, кураж, способност за работа в екип и солидарност.
Идеята на победителя в конкурса ще бъде използвана в телевизионна реклама на Bud, която ще бъде пусната за пръв път в китайския ефир през февруари 2010 г., когато страната посреща Нова година.
Организирането на конкурс за рекламен клип не е новост в света на маркетинга и рекламата, но досега подобни видеоконкурси се организираха предимно в САЩ. Решението на Anheuser-Busch InBev да организира подобен конкурс в Китай говори, че маркетолозите на компанията са оценили не само размера на китайската онлайн аудитория, която се явява най голямата в световен мащаб, но най-вече степента на техническото развитие на китайците.
Сред компаниите, използвали идеи на потребителите за реклама в Китай, са PepsiCo, Coca-Cola и McDonald’s.
В края на август Anheuser-Busch InBev оповести плановете си за стартиране по цял свят на мащабна рекламна кампания на Budweiser. Целта на кампанията е марката Budweiser да достигне ниво на разпознаваемост от потребителите като това на Coca-Cola.