Придобиването на арабския портал Maktoob от Yahoo ще даде допълнителен тласък за регионалния пазар на онлайн реклама, който се очаква да нарасне с до 40% тази година, прогнозират от Maktoob Group.
Сделката, обявeна преди дни, ще даде на Yahoo достъп до пазар, който включва 22 страни с над 300 млн. жители, говорещи арабски език. Maktoob е най-големият портал в арабския свят с 16,5 млн. потребители.
Интернет потребителите в региона наброяват около 37 млн., поясняват от организацията на арабските рекламодатели, които очакват онлайн рекламата да отчете 30% ръст тази година.
Очакванията са оптимистични на фона на това, че световните разходи за онлайн реклама се понижиха с 5% през второто тримесечие до 13,9 млрд. долара, стана ясно от доклад на изследователската група IDC, цитиран от Bloomberg.
Интернет проникването в момента е 30% в Саудитска Арабия, а в Дубай е между 50 и 60%.
Рекламодателите са вложили 190 млн. долара в интернет в Близкия Изток за миналата година, като според данни на браншовата организация за 2004 г. разходите за такава реклама в региона са били между 8 и 10 млн. долара.
От Yahoo поясняват, че покупката на Maktoob ще бъде завършена през четвъртото тримесечие, но и двете страни отказват да коментират стойността на сделката.
Основан през 2000 г., Maktoob притежава сайт за онлайн търговия, търсене, забавление и сватбени теми и продава карти за онлайн разплащания.