Глобалните разходи за мобилна реклама ще достигнат 5,7 млрд. долара до 2014 г. спрямо 1 млрд. долара за 2008 г., показва прогноза на базираната във Великобритания изследователска компания Juniper Research. От фирмата очакват мобилната реклама да реализира силен ръст през следващите пет години и мобилният интернет да се превърне във водещ рекламен канал.
Докладът подчертава, че мобилната реклама е била облагодетелствана от провокираното от рецесията пренасочване на рекламния бюджет от традиционните към дигиталните медии за по-директна ангажираност с потребителите и измерима възвръщаемост от инвестициите. От компанията подчертават обаче, че дори и с впечатляващ ръст, мобилната реклама ще формира само 1,5% от общите разходите за реклама.
Повечето рекламодатели са убедени, че този вид реклама позволява достатъчен обхват на аудиторията, който да оправдае по-големия бюджет, казват от Juniper. Обхватът е едно от основните конкурентни предимства на мобилната реклама предвид това, че около 4 млрд. души по света имат абонамент към мобилен оператор. Фрагментацията на операторите, операционните системи и мобилните устройтсвa обаче може да се окаже основна пречка пред мобилния маркетинг, пише Mediapost.
В началото на миналата година от eMarketer посочиха доста по-оптимистични очаквания, прогнозирайки, че разходите за мобилна реклама в света ще достигнат 19 млрд. долара до 2012 г.