General Motors Co. (GM) изглежда не се е поучила особено от грешките си: новата, преструктурирана компания доста прилича на своя предшественик, банкрутирал по-рано тази година, като продължава да има твърде много марки автомобили и твърде много припокриващите се модели в САЩ, се казва в коментар на Advertising Age.
Няколко модела под всеки от брандовете на GM се борят за място на пазара в Щатите както помежду си, така и с други сходни автомобили. За периода до 2011 г. компанията предвижда да пусне общо 25 нови модела: 10 шевролета, пет кадилака и 10 буика.
Нещо повече, автомобилопроизводителят смята, че се справя добре със задачата да стане по-малък и гъвкав от „стария“ GM, намалявайки до края на 2010 общия брой на моделите, които продава, от 48 на 34 – все още впечатляващ брой, като се има предвид мудността на гиганта в опитите му да намери истинска идентичност за всеки свой продукт и да развива маркетинг, с който да различава отделните модели един от друг.
Проблемът не е, че 34 са прекалено много модели, а че малко от тях са отличаващи се, коментира Мариан Келър, автоконсултант, посветила две книги на компанията. „Просто GM изглежда такъв, какъвто винаги си е бил.“
GM спря да се занимава с четири от осемте си марки - Hummer, Pontiac, Saab и Saturn, но дори и така компанията изглежда няма достатъчно време или пари, за да трансформира процеса по маркетиране на останалите си брандове.
Според някои дори и оставащите четири са прекалено много. Според експерти фирмата би се справяла доста по-успешно само с две марки: Chevrolet за масовия пазар и Cadillac за луксозния сегмент.
От GM не коментират препоръките.