IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

FT: Вестниците трябва да въведат платен достъп до онлайн съдържанието си

Информацията има цена и за нея трябва да се плаща, смята редактор от вестника

10:58 | 06.08.09 г.
FT: Вестниците трябва да въведат платен достъп до онлайн съдържанието си

Вестникарската индустрия трябва да въведе платен достъп до онлайн съдържанието си, смята Лайънъл Барбър, редактор от Financial Times (FT).

През последните години Financial Times предложи голям набор от безплатно онлайн съдържание и по думите на Барбър най-голямата грешка, която индустрията прави през последните десет години, е да не таксува потребителите за това, предава Brand Republic.

Барбър обяснява, че като вестникарска организация са мислели, че могат да публикуват онлайн свои материали и по този начин да привлекат по-голяма аудитория, на базата на която да продават повече реклама.

„На практика обаче, това което трябваше да заявим, беше: Не, информацията всъщност има стойност – тя е ценна и следователно трябва да се плаща за нея”, казва Барбър в интервю пред C4 News.

Според него стимулът за преход към платено съдържание не може да бъде спрян, въпреки че все още предстои новинарските организации да приведат аргументи за необходимостта от платен достъп.

По думите му причина за този преход е това, че приходите от реклама, на които са разчитали преди, няма да се върнат до предишните си размери. Също така според него хората осъзнават, че за предоставянето на информация трябва да се плаща и на съдържанието трябва да се гледа като на нещо ценно.

„Това, което бих искал да кажа на конкуренцията и на останалия свят, е, че става твърде късно. Ако действаме сега, можем да си подсигурим преуспяващо бъдеще”, казва Барбър.

Понастоящем FT има 117 хил. платени абонати, които представляват 10% от хората, регистрирани на FT.com. Освен това компанията позволява безплатен достъп до 30 статии месечно на регистрираните си потребители, стъпка, която въвежда през октомври 2007 г. Преди това статиите са били достъпни единствено за абонатите. Компанията реши да предложи безплатните статии, след като от New York Times съобщиха, че отменят платения достъп до сайта си и след като председателят на News Corporation Рупърт Мърдок заяви, че обмисля същата стъпка за сайта на Wall Street Journal.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:05 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още