IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Известните рекламни лица май по-скоро промотират себе си, а не продукта

Поне така излиза от поредната анкета в рекламния бранш. Възможно е обаче повечето от отговорилите да не казват пълната истина

09:26 | 06.08.09 г.
Известните рекламни лица май по-скоро промотират себе си, а не продукта

Приема се, че потребителите са безкрайно заинтригувани от това какво се случва със знаменитостите. Много рекламодателите изглежда споделят тази презумпция, имайки предвид склонността им да представят реклами с известни личности, които може да имат или не правдоподобна връзка с продавания бранд. Дали обаче присъствието на знаменитост в дадена реклама я прави по-ефективна? Самите потребители отстояват противното твърдение, показва анкета на AdweekMedia сред членове на LinkedIn.

Участниците са били попитани дали присъствието на известна личност в рекламите ги прави повече или по-малко склонни да закупят продукта, или изобщо не оказва ефект върху решението им. Само 8% отговарят, че такива реклами ги стимулират да купят продукта за разлика от 12%, които твърдят, че това намалява готовността им за покупка. 78% обаче казват, че по никакъв начин не се повлияват от участието на знаменитости в рекламите.

Фактът, че рекламните лица обикновено са млади вероятно обяснява защо по-възрастните хора в анкетата са с предразсъдъци относно способностите им на агресивни търговци. 24% от анкетираните на над 55 години смятат, че знаменитостите в рекламите по-скоро ги отказват да купят продукта за разлика от 4%, които посочват обратното въздействие. Вероятността да бъдат разубедени от покупка заради известна личност в рекламите е по-голяма при мъжете в сравнение с жените (15% спрямо 11%).

Анализът на данните показва също, че 20% от собствениците на компании и 11% от хората на мениджърски длъжности казват, че присъствието на звезди в рекламите ги обезсърчава да купуват. На 19% от участниците в проучването, чиято работа изисква креативност, тези реклами им действат мотивиращо за покупка спрямо 8%, които казват обратното.

Разбира се възникват съмнения относно истинността на отговорите в анкетата. В коментарите, които участниците са публикували наред с вота си, някои изразяват скептицизъм относно това дали хората казват истината.
„Повечето от нас не биха признали за нищо на света, че се повлияват от блясъка при решението си за покупка”, се казва в единия постинг. „Може би повечето от нас смятат, че знаменитостите нямат никакъв ефект върху потребителското им поведение, но на практика те може и да имат някаква власт над портфейлите ни”, се коментира в друг.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:00 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още