IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Дигиталната икономика ще изведе Европа от кризата

Над половината европейци вече редовно използват интернет, а 80% от тях имат високоскоростна връзка

17:24 | 04.08.09 г.
Автор - снимка
Създател
Дигиталната икономика ще изведе Европа от кризата

Дигиталният сектор в Европа е отчел силен напредък от 2005 г. досега, сочи доклад на Европейската комисия, посветен на цифровата конкурентоспособност. Над половината европейци (56%) вече редовно използват интернет, а 80% от тях имат високоскоростна връзка в сравнение с една трета през 2004 г.

Това превръща Европа в световен лидер в използването на широколентов интернет. Европа е и първият напълно „мобилен“ континент в света, след като броят на абонатите на мобилни телефонни мрежи надхвърли този на гражданите и е вече с цели 19% по-голям, пише Cellular news.

Потенциалът на цифровата икономика има съществено значение за Европа и за нейното устойчиво възстановяване от икономическата криза. Поради това от ЕК са потърсили общественото мнение за стратегията, която трябва да се приложи, за да се задвижи цифровата икономика с пълна скорост.

Според еврокомисаря по информационното общество и медиите Вивиан Рединг цифровата икономика на Европейския съюз има огромен потенциал да генерира приходи във всички сектори.

За да може обаче това предимство да се трансформира в устойчив икономически растеж и нови работни места, правителствата трябва да приемат координирана политика, с която да се премахнат съществуващите пречки за развитието на сектора.

Рединг заявява, че младите хора в Европа са интензивни интернет потребители, но и много взискателни купувачи. За да освободи икономическия потенциал на това поколение, Европейският съюз трябва да направи достъпа до дигитално съдържание лесен и удобен за всички.

Хората на възраст от 16 до 24 години са най-активните интернет потребители, като 73% от тях редовно използват услуги за създаване и споделяне на съдържание онлайн. Около 66% от всички европейци на възраст под 24 години използват интернет всеки ден, а средното за ЕС ниво е 43%.

Въпреки че „цифровото поколение“ не изглежда склонно да плаща за изтеглянето на онлайн съдържание като видео или музика, в действителност два пъти по-голяма част от младите хора в Европа са плащали за подобни услуги в сравнение с останалата част от населението на по-висока възраст.

Използването на интернет ще нарасне силно, след като представителите на това „цифрово поколение“ започнат своя професионален живот. По този начин именно интернет ще оформи и доминира пазарните тенденции в бъдеще, докато традиционните бизнес модели ще изгубят своята сила.

Поради това компаниите ще трябва да предлагат услуги, привлекателни за следващото поколение потребители, а законодателите ще трябва да се създадат подходящи условия за улесняване на достъпа до нови услуги и онлайн съдържание, както и да гарантират възнаграждението за творците.

Докладът на Европейската комисия съдържа и негативни нотки. Той разкрива, че въпреки прогреса около една трета от гражданите на 27-те страни от Европейския съюз никога не са използвали интернет, а едва 7% от потребителите са пазарували онлайн в друга страна-членка.

Освен това Европа все още изостава от САЩ и Япония по отношение на размера на инвестициите за научна и изследователска дейност в информационни и телекомуникационни технологии, високоскоростни широколентови комуникации и развитието на иновативни пазари, какъвто е този на онлайн рекламата.

Проактивната политика на Европейския съюз в тази област трябва да гарантира, че всеки гражданин може да има високоскоростна интернет връзка у дома. Необходимо е и да се разработи единен онлайн пазар на стоки, до който хората да имат лесен достъп от всяка точка на света.

Предизвикателствата пред дигитална Европа ще се обсъждат от обществеността до 9 октомври 2009 г. Това е първата стъпка към новата стратегия за развитието на информационните и комуникационните технологии, която ЕК има за цел да представи през 2010 г. като част от следващите допълнения на Лисабонската стратегия.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:50 | 19.08.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още