Microsoft увеличи дела си от американския пазар на онлайн търсене с още 1 процентен пункт през юли, с което комбинираният дял на софтуерния гигант с новия му партньор при търсенето в интернет Yahoo достига 20,36%, става ясно от данни на компанията за интернет статистика StatCounter, публикувани днес.
Новата търсачка на Microsoft - Bing е имала 9,41% от пазара в САЩ през юли спрямо дял от 8,23% през юни. Делът на Google се свива до 77,54% от 78,48%, сочат данните.
Миналата седмица Microsoft и Yahoo обявиха 10-годишно партньорство, за да противостоят на Google. Предвижда се Bing да захранва заявките за търсене в сайтовете на Yahoo, докато отделът за продажби на Yahoo поема отговорността за платените реклами при търсене за големите рекламодатели и на двете компании.
„Bing продължава да отбелязва бавен, но стабилен напредък, но комбинираните цифри с Yahoo намекват, че обявеното партньрство ще трябва да демонстрира голяма синергия в бъдеще, ако ще прави пробив в господството на Google“, коментират от StatCounter, цитирани от Ройтерс.
Данните сочат още, че делът на Google от глобалния пазар на търсене в интернет се понижава през юли до 89,23% от 89,80% през юни.