Въпреки обещаващото си бъдеще онлайн съдържанието има един проблем – финансира се основно от реклами, но бързината, с която потребителите „разлистват страниците“, не прави средата изключително ефективна за целите на рекламодателите, пише Adweek.
Ключът уебпространството да се направи удобно място за дейността на маркетолозите е покоряването на множество фронтове. В момента се разработват нови, по-големи рекламни формати, вниманието се съсредоточава върху креативността в индустрията, а хората, потребяващи онлайн видео, стават все повече. Но тъй като марките преди всичко се нуждаят от време за контакт с потребителите, трябва да бъдат положени повече усилия рекламите да бъдат пред очите на потребителите.
Две американски рекламни мрежи - VideoEgg и Meebo, наскоро въведоха т. нар. „постоянни“ рекламни формати. За разлика от типичните банер реклами, покрай които потребителите „профучават“ чрез скролване надолу или отиване на следваща страница, тези реклами остават на екрана като тънка лента в неговата горна или долна част. И двете компании имат данни, които доказват, че основните принципи в телевизията работят и в интернет: показвай на някого рекламата достатъчно дълго и тя вероятно ще проникне в съзнанието му.
Понастоящем имресиите в интернет са многобройни. Всеки път, когато потребител стартира страница, се прави заявка за появяване на нова реклама. Проблемът обаче е, че когато потребителите бързат да разгледат страниците, те понякога пропускат да забележат рекламата.
„По-големият проблем е, че интернет не е проектиран за рекламиране на брандове“, казва Трой Янг от VideoEgg. „Ще видим обаче как медията еволюира, за да направи възможна по-добрата реклама“.
Един ход в тази връзка е продуктът на VideoEgg. Постоянният рекламен формат, наречен Twig, е тънка банер реклама, която си стои в горната или долната част на екрана, независимо къде потребителите избират да отидат на сайта. Поставянето на курсора върху банера води до увеличаване на рекламата в цял екран с видео и други графични елементи. От VideoEgg, които таксуват рекламодателите само, когато потребителите увеличат рекламата на цял екран, създават този формат, след като забелязват тясна връзка между реакцията на потребителите и продължителността на интервала, в който рекламата е била в тяхното зрително поле.
Компанията Meebo, която предлага чат платформа, управлява ленти със съобщения в долната част в изгледа на сайтовете. Лентите позволяват на потребителите лесно да активират чатове с приятели от сайта и да споделят определени неща от него. Те също обаче съдържат и реклами. Сред първите рекламодатели, които използват инструмента, са Toyota и AT&T.
Според Мартин Грийн от Meebo, данните, събрани от компанията, показват, че това постоянство е ключът към рекламирането в социални среди, тъй като рекламите трябва да бъдат показвани на потребителите поне 30 секунди. Експерименти на фирмата са установили, че времето на досег на рекламата с потребителя представлява половините от вероятността той да взаимодейства с нея, наравно с комбинирания ефект от фактори като идейност, таргетиране и вид на формата.
„В интернет си имаме работа със съвсем различен вид внимание. Смятам, че вниманието онлайн е размножено, затова комуникирането на страницата трябва да бъде разделено от комуникирането на рекламата“, казва Грийн.