IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Зачестяват оплакванията от ремонта на мобилни телефони в гаранция

Фирмите се измъкват с протокол, че има някаква корозия или друг проблем, независещ от тях, показват сигнали, получени във Федерацията на потребителите

17:28 | 31.07.09 г.
Автор - снимка
Създател
Зачестяват оплакванията от ремонта на мобилни телефони в гаранция

Зачестиха потребителските оплаквания във връзка с ремонта на мобилни телефони в гаранционния срок, включително и такива с много високи цени за този вид продукт, съобщи за Investor.bg изпълнителният секретар на Федерацията на потребителите в България Павел Кърлев.

По думите му в част от случаите, когато телефонът има дефект, фирмите „се измъкват” с протокол, че има някаква корозия или друг проблем, независещ от тях, и така не изпълняват задълженията си“. Тези случаи са по-чести, когато се отива за поправка на един телефон втори или трети път в гаранционния срок, допълни Кърлев. Има и оплаквания, че срокът, за който се извършва ремонтът, не се спазва.

Заради тези оплаквания Федерацията на потребителите е изпратила писма със запитване до мобилните оператори с оглед решаването на посочените проблеми, без да се стига до съдебни искове. До момента отговори във федерацията не са получени.

Потърсени за коментар от Investor.bg от М-Тел само съобщиха, че от август М-Тел възстановява практиката да приема телефони за поправка освен в сервизните си центрове, и в магазините на оператора (временно клиентите на М-Тел можеха да носят повредените си телефони само в сервизните центрове на компанията). В магазините за София тази практика се възстановява от другата седмица, а за страната - до края на август.

„Срокът за отстраняване на повредите по апаратите e 30-дневен, но в много от случаите това се прави в по-кратък срок, а когато телефонът не може да бъде поправен за 30 дни, на клиента се предоставя нов апарат“, декларират от М-Тел.

От компанията изразиха готовност да коментират и конкретни оплаквания на граждани, ако им бъдат предоставени.

От Globul казаха само, че засега нямат информация за постъпило при тях официално писмо от Федерацията на потребителите относно оплакванията на гражданите. Когато имат такова писмо, ще го коментират и евентуално ще вземат съответните мерки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:22 | 02.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още