Най-големият японски производител на електроника Sony отчете загуба от 390 млн. долара (37,1 млрд. японски йени) за периода от април до юни, след като поскъпването на йената и спада на потреблението в световен мащаб намалиха продажбите му.
За сравнение, базираната в Токио компания е реализирала нетна печалба от 35 млрд. йени за същото тримесечие на 2008 г. Приходите на Sony намаляват с 19,2% на годишна база за трите месеца до края на юни и възлизат на 1,6 трлн. йени.
Приходите на звеното за потребителска електроника намаляват с 27,3% на годишна база до 773,4 млрд. йени и Sony регистрира загуба от продажбата на телевизори за пета поредна година. Лидер в сектора вече е южнокорейската Samsung благодарение на агресивната си ценова стратегия.
Икономистите очакваха Sony да отчете по-голяма загуба в размер на 80 млрд. йени, предаде Bloomberg. Ръководството на компанията, създала марките Walkman и PlayStation, прогнозира загуба от общо 120 млрд. йени за текущата финансова година, която ще приключи в края на март 2010 г.
Sony планира да закрие 16 хил. работни места, осем завода и да намали наполовина броя на своите дистрибутори, за да премине на печалба. Sony поведе пазара на видео игри в САЩ към най-силния спад на продажбите за последните девет години през юни поради липсата на хитови заглавия.
Книжата на Sony поскъпнаха с 6,8% до 2505 йени за акция на фондовата борса в Токио. Финансовите резултати на компанията обаче бяха публикувани след края на сесията. Нейната пазарна капитализация се е увеличила с 30% от началото на годината.