Две компании, които са едни от най-големите клиенти на Google в Австралия, заплашват да изтеглят рекламите си от Google, защото компанията стъпва на пазара на имоти.
Fairfax Media и News Limited може да поискат връщане на милионите, които харчат за ключови думи при търсене в Google заради решението на компанията да стартира инструмент, който показва имотите, обявени за продан в Google Maps. Двете медийни компании са водещи на пазара на имоти, които се търсят по интернет и са основни получатели на приходите от 144 млн. долара от малки обяви, свързани с това търсене.
Google черпи обявите от компании, които събират такава информация и наскоро започна да позволява на брокерите да посочат в Google Maps местоположението на поверените им имоти.
„Ще е интересно да видим как Google съгласува практиката да окуражава компаниите да купуват услуги на Adwords, Google Maps и DoubleClick и след това се конкурира с компаниите, които купуват тези услуги“, казва Грег Елис, директор от News Limited, цитиран от Mediapost.