Компанията за онлайн търговия Amazon.com ще купи сайта за продажба на обувки Zappos.com за 928 млн. долара, разширявайки присъствието си на пазара за облекло и обувки, предава Ройтерс.
Amazon ще се възползва от лоялната потребителска база на Zappos, който е реализирал продажби от около 1 млрд. долара миналата година.
Zappos е известен с любезното обслужване на клиентите, безплатната доставки и безплатното връщане на стоки при рекламация. От компанията казват, че Amazon ще й позволи да продължи да упражнява бизнеса си както досега. Тази година Zappos влезе за първи път в класацията на Fortune на стоте най-добри компании за работа в света.
Анализаторите одобряват придобиването, но то може да е и сигнал, че сайтът за продажба на обувки Endless.com, създаден от Amazon през 2007 г., не оправдава очакванията.
„С този ход в известен смисъл Amazon се признава за победен по отношение на търговията с обувки, защото се е опитал да се състезава със Zappos“, казва Сучарита Мулпуру от Forrester Research. „Ако не можеш да ги победиш, купи ги“.
Според служител на Zappos, поискал анонимност, компанията е обмисляла първично публично предлагане на акции, но нейният основен инвеститор Sequoia Capital настоял вместо това за продажба.
Очаква се придобиването да бъде финализирано през есента и от Amazon казват, че мениджърският екип на Zappos ще бъда запазен. Сайтът за продажба на обувки ще бъда управляван като самостоятелно звено със собствена марка.