Разходите за покупки по интернет в Чехия ще достигнат 27 млрд. крoни (1,05 млрд. евро) за тази година, смятат експерти, цитирани от чешкото издание Prague Monitor. Това означава растеж от 23% спрямо отбелязаните 22 млрд. крони за 2008 г.
За 2007 сумата беше 18 млрд. крони (700 млн. евро), като през тази година бе дадено началото на бума на онлайн търговията в страната.
Продуктите, към които има най-голям интерес онлайн, са различни уреди за домакинството, електроника и дрехи.
Най-големите играчи на този пазар в Чехия са Alza.cz, подразделението за интернет търговия на Kasa.cz и Mall.cz. Последният оперира група от интернет магазини, чиито общи продажби за фискалната 2008/2009 г. (до края на март) се понижава с около 100 млн. крони на годишна база до 1,6 млрд. крони (60 млн. евро).