IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Глобалните разходи за реклама с 12% по-малко спрямо 2008 г.

Спад ще има във всички медийни сектори през 2009 г. с изключение на рекламите при видеоигрите

09:19 | 22.07.09 г.
Глобалните разходи за реклама с 12% по-малко спрямо 2008 г.

Глобалните разходи за реклама ще достигнат 421 млрд. долара през 2009 г., показва доклад на PricewaterhouseCoopers, базиран на анализ в 48 страни и компании от 12 сегмента.

Тази стойност е с 12,1% по-малка спрямо 2008 г., когато за реклама светът е похарчил 479 млрд. долара. Спад ще има във всички медийни сектори с изключение на рекламите при видеоигрите, сочи проучването.

От компанията очакват мобилните и онлайн реклами (разглеждани като една категория), както и рекламите при видеоигрите да отчетат ръст през 2010 г. и петгодишен комплексен темп на растеж от съответно 7,7% и 13,8%.

През 2009 г. разходи за реклама по интернет ще достигнат 58,717 млрд. долара, като през 2013 г. тяхната стойност ще е 86,782 млрд. долара. В стойностно изражения рекламите при видеоигрите ще възлязат на 1,588 млрд. долара през 2009 г. и 2,622 млрд. долара през 2013 г.

Средствата, които ще се инвестират в тв реклама през 2009 г. според доклада, ще са 61,653 млрд. долара, а през 2013 г. 69,251 млрд. долара. За реклама във вестниците ще бъдат похарчени 31,272 млрд. долара през 2009 г. и 27,939 млрд. долара четири години по-късно.

Общо световните разходи за реклама по всички медии ще възлязат на 467,321 млрд. долара през 2013 година, като комплексният темп на растеж за този петгодишен период ще е -0,5%, предава eMarketer.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:06 | 02.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още