Гласовите и текстовите услуги продължават да доминират в употребата на мобилни телефони, става ясно от различни проучвания в няколко страни.
Американците и британците има най-голяма вероятност да кажат, че биха били загубени без мобилното си устройство, като делът на хората, дали такъв отговор, е съответно 49% и 30%, сочи проучване на Lightspeed Research в САЩ, Великобритания, Франция и Германия.
Също в тези две страни има най-голяма вероятност потребителите да заявят, че „никога“ не са провеждали разговор (11% във Великобритания и 13% в САЩ).
И в четирите страни обаче провеждането на телефонен разговор поне веднъж на ден е обичайна практика. Към юни 2009 г. 57% от потребителите във Франция казват, че провеждат телефонен разговор по мобилния си телефон поне веднъж на ден. Същият дял в Германия е 42%, във Великобритания – 36% и 52% в САЩ.
Във Великобритания изпращането на текстови съобщения е по-популярно от провеждането на разговори. Има по-голяма вероятност потребителите на Острова да изпратят SMS, отколкото да се обадят, както на дневна, така на седмична основа.
След гласовите и текстовите услуги сърфирането в интернет е следващата най-често срещана ежедневна дейност, като 9% от британските потребители влизат в интернет през телефона си всеки ден. Повече от всеки пети използва мобилен интернет поне веднъж седмично.
На седмична основа има по-голяма вероятност да направят снимка с телефона си поне един път на седмица – 38%.
Запитани какви нови телефонни функции биха искали да имат, най-голяма част от потребителите в САЩ посочват система за сателитна навигация.
Локализатори на приятели и семейството са вторият най-предпочитан избор от американските потребители, както и във Великобритания и Франция. В Германия тази технология е по-назад поради съображения за правото на уединение.
„Несъмнено мобилният телефон е важен инструмент в ежедневнието на много от хората, които проучихме и много от тях използват допълни приложения като снимки, видео, музика и интернет“, казва изпълниетлният директор на Lightspeed Дейвид Дей, цитиран от eMarketer.
Голямото упование в мобилните комуникации има и недостатъци.
„Има истински страх във връзка със сигурността на данните и увеличения риск от кражба. Това е нещо, на което индустрията ще трябва да обърне внимание, за да окуражи потребителите да изпробват нови функционалности като мобилна търговия“, допълва Дей.