Активните потребители на Facebook по света официално достигнаха 250 млн., се казва в постинг на изпълнителния директор Марк Цукерберг в корпоративния блог на компанията, предава Cnet.
Малко повече от три месеца по-рано от Facebook обявиха, че потребителите им наброяват 200 млн. Тогава компанията отбеляза случая със създаването на инициатива с идеална цел, наречена Facebook for Good. Този път обаче в програмата липсват подобни мероприятия, като поводът ще бъде честват единствено с обещания, че компанията ще продължава да се развива и да измисля нови неща.
„Днес ние празнуваме регистрирането на 250-милионния си потребител. Ние също така продължаваме да развиваме Facebook, така че да обслужва колкото се може повече хора по света по най-ефективния начин“, пише Цукерберг. „Това означава да достигнем до всеки човек в света и да създадем продукти, които да посрещат нуждите на всички вас, където и да сте – дали чрез Facebook Connect, нови мобилни услуги или други неща, които създаваме“.
Интересното е, че той специално споменава развитието на мобилни услуги. Огромното проникване на Facebook напоследък е било основно извън САЩ и според някои следващото предизвикателство през социалната мрежа ще е навлизането в страни, където хората са по-склонни да ползват интернет на мобилните си устройства, отколкото на компютър.
Facebook Connect пък позволява на външни сайтове да се присъединяват към платформата на Facebook и е считан за един от най-добрите проекти на компанията. Според някои продуктът е много успешен и заради това, че ще позволи на компанията да изгради мощна реклама мрежа около него.
Под „други неща“ Цукерберг вероятно е имал предвид системата за виртуална валута, която в момента се тества от компанията и която ще таксува потребителите при извършването на транзакции.
Трябвали са четири месеца на компанията да се разрасне от 150 млн. до 200 млн. потребители и малко повече, за да скочи от 100 млн. до 150 млн.