Интернет аукционът eBay е решил да промени стратегията си за развитие и да се насочи към по-традиционни форми на онлайн продажба в усилията си да възстанови своя дял на пазара на интернет търговия, който отчете сериозно понижение през последните години.
Компанията, която другата година ще празнува своя 15-ти рожден ден, се стреми да се отдалечи от бизнеса с онлайн аукциони, на който дължи своя възход, като вместо това ще се фокусира върху продажбата на продукти с фиксирана цена, която често е от полза на по-големите продавачи, пише Ройтерс.
Наред с това eBay е решила да отмени провеждането на своята национална конференция eBay Live!, която да замени с по-малки регионални срещи, насочени към интернет продавачи на местно ниво.
От компанията са уведомили своите потребители, че вече няма да провеждат националното събитие, което е било запланувано за август 2010 г в Орландо. Вместо това тя ще организира „местни събития, които не изискват големи разноски за път“ за присъстващите.
Компанията отмени и конференцията си, предвидена за 2009 г.
Серията от по-малки прояви също така ще събират продавачите на едно място и ще представят различни възможности за продажба на eBay.
Националната конференция се провеждаше от 2002 г. насам и привличаше до 15 хил посетители, пише изданието. Тя представляваше тридневно събитие с форуми, представящи различните функционалности на сайта, сесии за установяване на контакти, разговори с ръководството на компанията и др.