Авиокомпаниите по цял свят започват бавно да въвеждат мобилни услуги като начин да привличат клиенти, търсещи по-голямо удобство, пише eMarketer.
Засега единствените мобилни услуги за потребителите с широко приложение са уведомяването за отменяне или закъснение на полет, показва съвместно проучване на списанието Airline Business и SITA, ИТ компания, специализирана в сектора на въздушния транспорт.
От авиокомпаниите в света 38% предлагат услугата, а 42% планират да я въведат до края на 2010 г. Болшинството от компаниите не планират въвеждане на сложни услуги като плащане за екстри или за багаж по мобилни устройства.
В момента само 3% от бордните карти се изпращат директно на мобилни телефони, въпреки че анкетираните очакват тази стойност да надхвърли 13% до 2012 г.
Мобилното покритие на борда е дори по-ниско в списъка на удобствата, предлагани от превозвачите.
Седем от всеки 10 компании изобщо не възнамеряват да предлагат покритие на телефони за полети на къси разстояния, но са малко по-сговорчиви за тези на дълги разстояния. Понастоящем само 3% или 4% от превозвачите предлагат Wi-Fi или GSM/GPRS услуги по време на полет.
Освен това от малкото компании, които ще дават възможност за мобилна връзка на борда, казват, че тя ще е възможно най-опростена. Повечето от тях ще разрешават на екипажите да разменят информация по време на полета и да извършват оторизиране на кредитни карти в реално време. Възможности за използване на мобилни устройства за развлечение, известия или телемедицина (пренос на медицинска информация чрез телекомуникационни технологии за осъществяване на медицинска помощ от разстояние) на борда обаче все още не се предвиждат.