IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Собственикът на BusinessWeek търси възможности за продажба на списанието

Според някои източници вече има предварителен интерес, експерти обаче смятат, че евентуална продажба ще се осъществи трудно

13:04 | 14.07.09 г.
Автор - снимка
Създател
Собственикът на BusinessWeek търси възможности за продажба на списанието

Компанията McGraw-Hill Cos. проучва „стратегическите възможности“ за продажба на изданието BusinessWeek, тъй като спадът в рекламата оказва натиск върху списанията, съобщи Wall Street Journal.

От McGraw-Hill са наели инвестиционната банка Evercore Partners за осъществяването на евентуалната продажба, позовава се WSJ на запознати източници. Според тях от Evercore са представили финансови подробности за BusinessWeek пред няколко компании, включително подразделението Time Inc. на Time Warner Inc.

Някои от страните са сигнализирали за предварителен интерес и скоро се очаква представяне на ръководството пред евентуални кандидат купувачи, посочват още източниците.

Според експерти евентуална продажба ще се реализира трудно. „Другите бизнес списания не се справят по-добре, така че е малко вероятно да станат купувачи“, коментира Рийд Филипс, партньор в инвестиционната банка DeSilva + Phillips, която се специализира в сделките в медийния сектор.

Преди две години такива списания можеха да се продадат за един или два пъти по-висока цена от годишните си приходи, но сега финансовите коефициенти са „значително под историческите норми“, казва Скот Питърс, директор в инвестиционната банка Jordan, Edmiston Group Inc. По оценка на J.P. Morgan годишните приходи на BusinessWeek са между 100 млн. и 150 млн. долара.

Някои печатни медии, сред които TV Guide и San Diego Union-Tribune, наскоро бяха продадени за нищожни суми. Macrovision Solutions продаде TV Guide през есента за 1 долар в брой плюс приемане от страна на купувача на милиони долари дългове.

Трудностите на BusinessWeek, както и на много други списания, идват от съкратените разходи за реклама на автомобилните компании и други големи рекламодатели. Списанието е запазило седмичния си тираж от 936 хил. броя непроменен от едно десетилетие, но рекламата намалява през седем от последните осем години.

BusinessWeek е създадено през 1929 г. Списанието обаче вече не предлага на собствениците си - McGraw-Hill и фамилията McGraw, възможности за споделяне на разходите с другите им дейности, сред които са издателство на учебници и кредитната агенция Standard & Poor's. В миналото BusinessWeek е било важен източник на средства, но сега вече е нерентабилно, посочват източниците.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:03 | 03.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още