IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Panasonic ще продава телевизори по 50 долара

Компанията очаква годишните й продажби в развиващите се страни да нараснат до края на финансовата година (31 март 2010) с около 20%

12:45 | 10.07.09 г.
Автор - снимка
Създател
Panasonic ще продава телевизори по 50 долара

Panasonic се готви за продава телевизори за по 50 долара и перални за по 200 долара, според стратегията на компанията за разработка на специален сегмент стоки с ниски цени, специално за повишение на продажбите в развиващите се пазари като Бразилия, Индия, Китай, Виетнам и донякъде Русия. 

По този начин в тези страни компанията ще бъде на нивото на регионалните производители, които съкращават драстично разходите си и остават с минимална печалба, за да запазят пазарите си.

В резултат на това Panasonic очаква, че към 2013 г. развиващите се пазари, където огромното мнозинство купувачи не могат да си позволят плазмени телевизори от по 1200 долара и хладилници за по 3000 долара, ще станат основни клиенти на продуктите на компанията, пише Wall Street Joutnal.

За финансовата година, която приключи на 31 март, Panasonic има приходи от 78,6 млрд. долара и нетна загуба от 3,8 млрд. долара.

В периода на криза Panasonic възнамерява да прави икономии от преноса на производството си в развиващите се страни, а също и от „опростяването” на стоките си. Тази задача обаче не е лесна заради различните предпочитания на клиентите на отделните пазари.

Решението при подобна ситуация би могло да е довършването на дизайна да се извършва в страната, където даденият модел на продукт на Panasonic се продава. Затова за производството на по-евтини, но подходящи за дадения пазар модели, маркетолозите от компанията ще проучват стила на живот на населението, като голяма част от моделите ще се произвеждат на територията на дадената държава.

Очакванията са първите партиди от евтини модели на Panasonic да се появят в развиващите се страни още през октомври.

Panasonic предвижда годишните продажби на стоки на компанията в развиващите се страни да нараснат до края на настоящата финансова година (31 март 2010 г.) с около 20% до близо 5 млрд. долара. Това би били „светъл лъч“ за компанията, като се има предвид, че нейният оборот за приключилата финансова година се е понижил с 10%.

Някои експерти обаче коментират, че е възможно новата схема бързо да увеличи продажбите, но дългосрочният ефект да не е много благоприятен по отношение на репутацията на компанията и продажбите като цяло. Коментарът на Panasonic е, че ще се придържат към новата стратегия, само ако тя носи печалби на компанията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:20 | 01.09.22 г.
Специални проекти виж още
Услугата коментари е временно недостъпна. Извиняваме се за неудобството.
Финанси виж още