Турският телеком Turk Telekom е най-скъпият бранд в страната със стойност от 1,6 млрд. долара, показва проучване, цитирано от Hurriyet Daily News. На второ място в класацията е мобилният оператор Turkcell с цена на бранда от 1,53 млрд. долара, а на трето - компанията за електроуреди Arcelik с 1,27 млрд. долара.
Изследването е било проведено от фирмата за брандинг услуги Brand Finance и в него са участвали 100 компании.
Компаниите в топ три са следвани от пивовара Anadolu Efes, веригата магазини Migros и банката Isbank, всяка от които притежава бранд, струващ над 1 млрд. долара. Миналата година брандовете с цена над 1 млрд. са били пет.
Според изследването общата стойност на брандовете в класацията е намаляла с 44,3 млн. долара, или със 1,69 на сто. Сумарната цена на компаниите в челната тройка се е отдръпнала със 17 на сто, или с 922 млн. долара. Спадът обаче е по-малък в сравнение с този в други страни. Общата стойност на брандовете на 500-те компании в глобалното изследване на Brand Finance се е стопила с 24%.
По думите на изпълнителния директор на компанията Дейвид Хей, стойността на брандовете с Близкия Изток като цяло отчита възходяща тенденция. „Този нов тренд ще предложи решаващи възможности за турските компании“, казва той. „В момента общата стойност на брандовете на турските фирми е над средното ниво. Няма да е учудващо, ако видим повече турски брандове в глобалния топ 500 следващата година“.