IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Тинейджърите в САЩ си правят собствена търсачка за работа

Икономическата криза принуди тинейджърите да се борят за едни и същи работни места с по-опитните възрастни, които са останали без работа

18:05 | 29.06.09 г.
Автор - снимка
Създател
Тинейджърите в САЩ си правят собствена търсачка за работа

В периоди на висока безработица най-засегнати са най-беззащитните групи от обществото, в това число и тинейджърите. В новата икономическа реалност на тях вече им се налага да се конкурират за едни и същи работни места с по-опитните възрастни, които са останали без работа.

Преди сегашната криза възрастните не са проявявали толкова силен интерес към свободните места за работа, които са по-подходящи за тинейджъри и са обикновено в сферата на услугите. Нарастването на безработицата в САЩ обаче остави много хора без избор и ги накара да намалят своите критерии по отношение на работното място.

В резултат на това безработицата сред младежите на възраст 16-19 години в САЩ достигна най-високото си ниво от 1992 г. Тя възлиза на 22,7% през май, съгласно данните на Бюрото за трудова статистика. Но както всяко нещо, и този проблем си има и добра страна. Той кара част от младите хора да преосмислят своите възможности и да прегърнат смело идеята за собствен бизнес, пише New York Times.

Все по-оскъдния брой на работните места за тинейджъри кара 18-годишната Лора Дърст да създаде своя компания преди две години. WorkInMyRoom.com предоставя на младите хора информация и ресурси, които да им помогнат да си намерят работа. Приходите на нейната компания идват изцяло от реклама чрез платформата на Google Ad Sense и така тя печели по 250 долара на месец.

Глобалната мрежа изигра ролята на катализатор за предприемаческия дух на младите хора. Интернет е много евтина и достъпна платформа за започване на бизнес, която смъкна бариерите за заетостта пред тях. Много младежи започват бизнес с предмети на изкуството, тениски с уникални рисунки и щампи, дистрибуция на козметика, разработка или поддръжка на интернет страници.

Лора Дърст уточнява, че не всички младежи искат позиционират своя бизнес в интернет. Много млади хора се насочват към градинарските услуги, услугите за почистване по домовете и др. Припечелвайки сами своите джобни пари за лятото, те се чувстват по-уверени и зрели.

Днешното поколение млади хора расте с примера на известни предприемачи като Стив Джобс от Apple и Лари Пейдж и Сергей Брин от Google. Финансовата криза промени и начина на тяхното мислене по отношение на работата в големите корпорации, които вече не изглеждат така сигурни и перспективни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:47 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още