Microsoft е подписал споразумение за партньорство с VivaKi, подразделението за електронна реклама на Publicis, в областта на бързорастящия сектор на таргетираната (насочената) реклама за дигитална телевизия, пише Ройтерс.
Сделката ще доведе до създаването на специална платформа за телевизионна реклама, която ще използва софтуера, разработен от Microsoft, Admira.
„Това ще даде възможност на VivaKi да купува ефирно време, насочено към специфични видове аудитория, което ще създаде за телевизията „аудитория при поискване“, казват от компанията.
Според споразумението подразделенията на VivaKi Starcom MediaVest Group, Zenith Optimedia и Digitas ще използват технологията Admira, за да помагат на клиентите си да планират и да поръчват медийна реклама след стартирането на Admira през последното тримесечие на 2009 г.
Софтуерът Admira, разработен от подразделението на Microsoft Navic, помага на рекламодателите да се насочват към специфични видове телевизионна аудитория, като по този начин пестят разходи от публикуването на реклами пред потребители, за които е по-малко вероятно да купят техните продукти, пише изданието.
Publicis, третата по големина рекламна група в света по приходи, стартира VivaKi преди година. Последната комбинира услуги в областта на електронните медии от различни поделения на Publicis и дава достъп на рекламодателите до обща целева аудитория чрез глобални кампании.
Publicis има за цел да генерира 25% от своите приходи от електронни дейности до 2010 г. спрямо 20,5% през първото тримесечие на тази година.