Топ мениджърите на най-големите американски компании не обръщат достатъчно внимание на ползите, които предлагат социалните онлайн медии. Това сочи ново проучване, цитирано от Ройтерс, според което изпълнителните директори трябва да започнат да използват възможностите за по-директен диалог със своите клиенти.
Проучването е проведено от блога UberCEO сред 100-те най-големи компании за 2009 г. според Fortune и има за цел да установи колко от техните директори използват сайтове като Facebook, Twitter, LinkedIn, Wikipedia или имат блог. Резултатите показват, че повечето от тях не присъстват в растящата интернет общност на социалните медии.
Едва двама директори имат регистрация в Twitter, а 81% от директорите нямат лична страница във Facebook.
Общо 13 директори имат профили в сайта за професионални контакти LinkedIn. Трима директори се отличават с над 80 контакта в сайта, като и тримата са шефове на технологични компании – Dell Inc. Micro Inc., и Cisco Systems Ltd.
Нито един от директорите от топ 100 на Fortune няма блог.
„Шокиращо е, че топ мениджърите може да са толкова откъснати от начина, по който техните клиенти комуникират“, казва Шарън Баркли, редактор в UberCEO. „Те оставят впечатление, че са откъснати, неангажирани и незаинтересовани.“
Той добавя, че някои регулаторни изисквания относно финансовите отчети правят шефовете на големите компании предпазливи да комуникират свободно, но така те изпускат изключителна възможност да се свържат със своята целева аудитория и да повишат „видимостта“ на компанията си.
Последни данни на Nielsen Online показват, че времето, което потребителите в САЩ прекарват в социални сайтове, се е удвоило през последната година.